Bloso
From Pijl en Boog
Bloso : Cursus initiator Boogschieten
Vragenlijst Algemeen Gedeelte - Initiator - Didactiek
Inleiding - Bouwstenen van het didactisch proces.
- 1. Verklaar de term 'didactiek'?
- 2. Welke zijn de vijf bouwstenen van het didactisch proces?
- 3. Toon het belang aan van de wisselwerking van de verschillende bouwstenen van het didactisch proces?
- 4. Wat is het nut van een goed lesplan?
- 5. Hoe ziet een lesvoorbereidingsformulier eruit?
Bouwsteen 1 - De context.
- 6. Als we denken aan context, welke vragen schieten U dan te binnen?
- 7. Welke invloed heeft de context op het didactisch proces?
- 8. Geef vijf omgevingsinvloeden welke de fysieke omgeving typeren waarin het boogschieten wordt beoefend?
- 9. Geef drie omgevingsinvloeden welke de sociale omgeving typeren waarin het boogschieten wordt beoefend?
- lO. Geef een drietal voorbeelden van informele afspraken die je kan maken met uw clubbestuur?
Bouwsteen 2 - De sportbeoefenaar.
- 11. Welke zijn de specifieke kenmerken welke U als initiator dient te herkennen bij het begin van een initiatiecyclus?
- 12. Wat zijn de persoonlijke kenmerken van een sportbeoefenaar?
- 13. Op welke manieren kan je als initiator informatie overbrengen?
- 14. Welke zijn de drie basisbehoeften welke moet worden voldaan om goed te kunnen functioneren in een groep?
- 15. Wat verstaat U onder 'differentiatie'?
- 16. Aan welke kwaltiteiten dient U als initiator te voldoenom zeer goed te functioneren?
Bouwsteen 3 - Doelen en inhouden.
- 17. Formuleer drie doelstellingen die eigen zijn aan het lesgeven in het boogschieten, rekening houdend met de vier compenenten: gerichtheid, waarneembaar gedrag, situatie en minimale eis?
- 18. Met welke factoren dient de initiator rekening te houden bij het formuleren van zijn doelstellingen?
- 19. Hoe kan je best als initiator je eigen doelstellingen formuleren?
- 20. Wat is 'Observatie'?
- 21. Wat is 'Evaluatie'?
- 22. Welke soorten evaluatiemiddelen kent U en verklaar deze?
- 23. Welke 4 compenenten zijn noodzakelijk bij het formuleren van uw doelstellingen op de lesvoorbereiding?
- 24. Aan welke eisen moet de gekozen leerinhouden voldoen zodat deze nuttige en bruikbare leerervaringen zouden kunnen brengen?
- 25. Welke algemene lesinhouden onderscheiden we in een les of trainingseenheid?