Bloso: Difference between revisions
From Pijl en Boog
Jump to navigationJump to search
(Created page with '= Bloso : Cursus initiator Boogschieten = = Vragenlijst Algemeen Gedeelte - Initiator - Didactiek = == Inleiding - Bouwstenen van het didactisch proces. == * 1.Verklaar de term '…') |
|||
Line 2: | Line 2: | ||
= Vragenlijst Algemeen Gedeelte - Initiator - Didactiek = | = Vragenlijst Algemeen Gedeelte - Initiator - Didactiek = | ||
== Inleiding - Bouwstenen van het didactisch proces. == | == Inleiding - Bouwstenen van het didactisch proces. == | ||
* 1.Verklaar de term 'didactiek'? | * 1. Verklaar de term 'didactiek'? | ||
* 2.Welke zijn de vijf bouwstenen van het didactisch proces? | * 2. Welke zijn de vijf bouwstenen van het didactisch proces? | ||
* 3.Toon het belang aan van de wisselwerking van de verschillende bouwstenen van het didactisch proces? | * 3. Toon het belang aan van de wisselwerking van de verschillende bouwstenen van het didactisch proces? | ||
* 4.Wat is het nut van een goed lesplan? | * 4. Wat is het nut van een goed lesplan? | ||
* 5.Hoe ziet een lesvoorbereidingsformulier eruit? | * 5. Hoe ziet een lesvoorbereidingsformulier eruit? | ||
== Bouwsteen 1 -De context. == | |||
* 6. Als we denken aan context, welke vragen schieten U dan te binnen? | |||
* 7. Welke invloed heeft de context op het didactisch proces? | |||
* 8. Geef vijf omgevingsinvloeden welke de fysieke omgeving typeren waarin het boogschieten wordt beoefend? | |||
* 9. Geef drie omgevingsinvloeden welke de sociale omgeving typeren waarin het boogschieten wordt beoefend? | |||
* lO. Geef een drietal voorbeelden van informele afspraken die je kan maken met uw clubbestuur? | |||
== Bouwsteen 2 -De sportbeoefenaar. == | |||
* 11. Welke zijn de specifieke kenmerken welke U als initiator dient te herkennen bij het begin van een initiatiecyclus? | |||
* 12. Wat zijn de persoonlijke kenmerken van een sportbeoefenaar? | |||
* 13. Op welke manieren kan je als initiator informatie overbrengen? | |||
* 14. Welke zijn de drie basisbehoeften welke moet worden voldaan om goed te kunnen functioneren in een groep? | |||
* l5. Wat verstaat U onder 'differentiatie'? | |||
* 16. Aan welke kwaltiteiten dient U als initiator te voldoenom zeer goed te functioneren? |
Revision as of 20:42, 14 March 2011
Bloso : Cursus initiator Boogschieten
Vragenlijst Algemeen Gedeelte - Initiator - Didactiek
Inleiding - Bouwstenen van het didactisch proces.
- 1. Verklaar de term 'didactiek'?
- 2. Welke zijn de vijf bouwstenen van het didactisch proces?
- 3. Toon het belang aan van de wisselwerking van de verschillende bouwstenen van het didactisch proces?
- 4. Wat is het nut van een goed lesplan?
- 5. Hoe ziet een lesvoorbereidingsformulier eruit?
Bouwsteen 1 -De context.
- 6. Als we denken aan context, welke vragen schieten U dan te binnen?
- 7. Welke invloed heeft de context op het didactisch proces?
- 8. Geef vijf omgevingsinvloeden welke de fysieke omgeving typeren waarin het boogschieten wordt beoefend?
- 9. Geef drie omgevingsinvloeden welke de sociale omgeving typeren waarin het boogschieten wordt beoefend?
- lO. Geef een drietal voorbeelden van informele afspraken die je kan maken met uw clubbestuur?
Bouwsteen 2 -De sportbeoefenaar.
- 11. Welke zijn de specifieke kenmerken welke U als initiator dient te herkennen bij het begin van een initiatiecyclus?
- 12. Wat zijn de persoonlijke kenmerken van een sportbeoefenaar?
- 13. Op welke manieren kan je als initiator informatie overbrengen?
- 14. Welke zijn de drie basisbehoeften welke moet worden voldaan om goed te kunnen functioneren in een groep?
- l5. Wat verstaat U onder 'differentiatie'?
- 16. Aan welke kwaltiteiten dient U als initiator te voldoenom zeer goed te functioneren?