Bloso: Difference between revisions
From Pijl en Boog
Jump to navigationJump to search
Line 32: | Line 32: | ||
* 24. Aan welke eisen moet de gekozen leerinhouden voldoen zodat deze nuttige en bruikbare leerervaringen zouden kunnen brengen? | * 24. Aan welke eisen moet de gekozen leerinhouden voldoen zodat deze nuttige en bruikbare leerervaringen zouden kunnen brengen? | ||
* 25. Welke algemene lesinhouden onderscheiden we in een les of trainingseenheid? | * 25. Welke algemene lesinhouden onderscheiden we in een les of trainingseenheid? | ||
== Bouwsteen 4 -Procedure en methoden. == | |||
* 26. Welke zijn de 4 vlakken waarin een les kan georganisserd worden? | |||
* 27. Wat verstaat U onder: tijdsmanagement? | |||
* 28. Wat verstaat U onder: ruimtemanagement? | |||
* 29. Welke is de meeste geschikte opstelling van een groep bij het de verschillende fazen het initiatie geven in het boogschieten? | |||
* 30. Wat verstaat U onder: leerlingenparticipatie? | |||
* 31. Welke factoren spelen een rol bij de verschillende indelingscriteria zijn mogelijk bij het opstellen van groeperingsvormen? | |||
* 32. Op welke aspecten kan de 'instructie' gericht zijn? | |||
* 33. Wat verstaat U onder: | |||
** -open onderwijs? | |||
** -gesloten onderwijs? | |||
* 34. Welke omgangsvormen (samenwerkingsvormen) zijn het meest geschikt bij de initiatie boogschieten? | |||
* 35. Welke facturen zijn van belang bij de wijze van het aanbrengen van de oefenstof? | |||
* 36. Met welke aandachtspunten dient de initiator rekening te houden bij het manier van straffen? | |||
* 37. Welke manieren kent U voor het efficient corrigeren? |
Revision as of 20:47, 14 March 2011
Bloso : Cursus initiator Boogschieten
Vragenlijst Algemeen Gedeelte - Initiator - Didactiek
Inleiding - Bouwstenen van het didactisch proces.
- 1. Verklaar de term 'didactiek'?
- 2. Welke zijn de vijf bouwstenen van het didactisch proces?
- 3. Toon het belang aan van de wisselwerking van de verschillende bouwstenen van het didactisch proces?
- 4. Wat is het nut van een goed lesplan?
- 5. Hoe ziet een lesvoorbereidingsformulier eruit?
Bouwsteen 1 - De context.
- 6. Als we denken aan context, welke vragen schieten U dan te binnen?
- 7. Welke invloed heeft de context op het didactisch proces?
- 8. Geef vijf omgevingsinvloeden welke de fysieke omgeving typeren waarin het boogschieten wordt beoefend?
- 9. Geef drie omgevingsinvloeden welke de sociale omgeving typeren waarin het boogschieten wordt beoefend?
- lO. Geef een drietal voorbeelden van informele afspraken die je kan maken met uw clubbestuur?
Bouwsteen 2 - De sportbeoefenaar.
- 11. Welke zijn de specifieke kenmerken welke U als initiator dient te herkennen bij het begin van een initiatiecyclus?
- 12. Wat zijn de persoonlijke kenmerken van een sportbeoefenaar?
- 13. Op welke manieren kan je als initiator informatie overbrengen?
- 14. Welke zijn de drie basisbehoeften welke moet worden voldaan om goed te kunnen functioneren in een groep?
- 15. Wat verstaat U onder 'differentiatie'?
- 16. Aan welke kwaltiteiten dient U als initiator te voldoenom zeer goed te functioneren?
Bouwsteen 3 - Doelen en inhouden.
- 17. Formuleer drie doelstellingen die eigen zijn aan het lesgeven in het boogschieten, rekening houdend met de vier compenenten: gerichtheid, waarneembaar gedrag, situatie en minimale eis?
- 18. Met welke factoren dient de initiator rekening te houden bij het formuleren van zijn doelstellingen?
- 19. Hoe kan je best als initiator je eigen doelstellingen formuleren?
- 20. Wat is 'Observatie'?
- 21. Wat is 'Evaluatie'?
- 22. Welke soorten evaluatiemiddelen kent U en verklaar deze?
- 23. Welke 4 compenenten zijn noodzakelijk bij het formuleren van uw doelstellingen op de lesvoorbereiding?
- 24. Aan welke eisen moet de gekozen leerinhouden voldoen zodat deze nuttige en bruikbare leerervaringen zouden kunnen brengen?
- 25. Welke algemene lesinhouden onderscheiden we in een les of trainingseenheid?
Bouwsteen 4 -Procedure en methoden.
- 26. Welke zijn de 4 vlakken waarin een les kan georganisserd worden?
- 27. Wat verstaat U onder: tijdsmanagement?
- 28. Wat verstaat U onder: ruimtemanagement?
- 29. Welke is de meeste geschikte opstelling van een groep bij het de verschillende fazen het initiatie geven in het boogschieten?
- 30. Wat verstaat U onder: leerlingenparticipatie?
- 31. Welke factoren spelen een rol bij de verschillende indelingscriteria zijn mogelijk bij het opstellen van groeperingsvormen?
- 32. Op welke aspecten kan de 'instructie' gericht zijn?
- 33. Wat verstaat U onder:
- -open onderwijs?
- -gesloten onderwijs?
- 34. Welke omgangsvormen (samenwerkingsvormen) zijn het meest geschikt bij de initiatie boogschieten?
- 35. Welke facturen zijn van belang bij de wijze van het aanbrengen van de oefenstof?
- 36. Met welke aandachtspunten dient de initiator rekening te houden bij het manier van straffen?
- 37. Welke manieren kent U voor het efficient corrigeren?